Det handler om kendskab, trafik og SEO-effekt. Epicent samarbejder med en lang række webshops og forbrugerrettede virksomheder. Her består øvelsen i at højne kundernes kendskabsgrad samt at skabe øget trafik og søgemaskineoptimering, som booster salget. Ofte er der stort fokus på omtale og redaktionel linkbuilding i webmedier.
For en webshop har hver enkelt link fra et webmedie med høj troværdighed en enorm værdi. Og kan føre til tusindvis af klik, skabe salg for hundredtusinder af kroner og ikke mindst bidrage til en højere placering på Google i årevis.
Mange webshops har haft stor kommerciel succes med vores redaktionelle PR-koncept. En af disse er Anodyne, der forhandler holdningskorrigerende tøj. CEO Kenneth Avnsted siger:
– Vi bruger Epicent som PR-bureau i 11 europæiske lande. Den første kampagne skabte en meromsætning på omkring 350.000 kroner, og i de kommende måneder blev vores omsætning mangedoblet med en effektiv kombination af presseomtale og traditionel annoncering.
– I Danmark rykkede især omtaler i TV 2 Nyhederne og Berlingske Business, der over en periode gav en meromsætning på 100.000 kroner om dagen, fastslår Kenneth Avnsted.