Fra vores egen verden

Her kan du følge sidste nyt fra Danmarks hurtigstvoksende PR-bureau.

EPICENT ÅBNER NYT KONTOR I AALBORG

EPICENT ÅBNER NYT KONTOR I AALBORG

Vi har netop åbnet kontor på Hobrovej i Aalborgs City Syd-område. Kontoret bliver bemandet med en kombination af nye og eksisterende medarbejdere. Længst anciennitet har PR-konsulent Dennis Christensen, der har været ansat hos Epicent siden 2013. Derudover vil det nye kontor også blive benyttet som base for vores salgsteam.

– Det handler både om at styrke vores markedsandel i Nordjylland og om at rekruttere de bedst mulige medarbejdere, når vi har ledige stillinger. Vi skaber selv flere nordjyske arbejdspladser, og samtidig vil vi hjælpe nordjyske virksomheder til øget jobskabelse ved at vækste gennem effektiv kommunikation, fastslår bestyrelsesformand Jesper Christiansen.

EPICENT OPRUSTER PÅ STRATEGISK PR

Krisekommunikation

EPICENT OPRUSTER PÅ STRATEGISK PR

Henrik Engberg Johannsen, der siden 2005 har været en del af Matas’ øverste ledergruppe med ansvar for kommunikation, public affairs, CSR og regulatory affairs, starter hos Epicent Public Relations A/S.

1. marts 2018 tiltræder Henrik Engberg Johannsen som chefrådgiver i strategisk PR og public affairs med reference til Epicents direktion. Hans rolle bliver dels at styrke kerneforretningen, som er proaktive presseopgaver for større organisationer, dels at udvikle forretningsområdet Strategic PR & Public Affairs.

– Vi har de seneste år udvidet kundekredsen med en lang række af Danmarks stærkeste brands og største retailkæder. Med Henriks tunge kompetencer, store netværk og langvarige erfaring bliver vi en endnu mere attraktiv samarbejdspartner inden for blandt andet FMCG og healthcare, siger Jesper Christiansen, bestyrelsesformand hos Epicent.

Om sit jobskifte siger Henrik Engberg Johannsen:

– Jeg har været meget glad for min tid hos Matas, der er en fantastisk spændende virksomhed. Særlig lærerigt har det været at bidrage til Matas’ rejse fra frivillig kæde til at blive kapitalfondsejet i 2007 og dernæst børsnoteret i 2013. Nu er tiden inde til nye udfordringer, og jeg glæder mig til at starte i Epicent, hvor jeg vil bidrage til, at selskabet udnytter sit store potentiale og fortsætter den flotte udvikling i omsætning og omdømme.

Epicent Public Relations A/S er blandt Danmarks hurtigstvoksende bureauer. Selskabet er de seneste to år kåret til Gazelle af Dagbladet Børsen.

EPICENT TILBYDER NU SOCIAL MEDIEOVERVÅGNING

EPICENT TILBYDER NU SOCIAL MEDIEOVERVÅGNING

Hvornår får I dårlig omtale på Facebook?
Sov tryggere med social medieovervågning!

Det er stadig vigtigere at agere hurtigt, når man nævnes på de sociale medier. Det gælder ikke blot kommentarer på egne sider, men også ved omtale på eksempelvis kunders og mediers sociale profiler. Særlig kritisk er det naturligvis, hvis der fremsættes beskyldninger eller kommer negativ omtale.

Når eksempelvis en utilfreds kunde ytrer sig negativt på en forbrugerorganisations eller et redaktionelt medies Facebookside, er en omgående reaktion ofte afgørende.

Derfor tilbyder Epicent nu social medieovervågning med alarmering i realtid. Ud over jeres eget brandnavn giver løsningen også mulighed for at overvåge andre relevante søgeord, eksempelvis konkurrentnavne.

Kontakt salgsafdelingen for at høre nærmere.

NY JOURNALISTISK CHEF

NY JOURNALISTISK CHEF

Epicent fortsætter væksten med ansættelse af ny driftschef

Epicent har ansat Martin Hagelskjær Damsgaard som Head of Operations (driftschef).

Martin kommer fra VIA University College, hvor han har været leder for et team af journalister og kommunikationsfolk.

Tidligere har Martin blandt andet været pressechef og kommunikationschef på Handelshøjskolen i Århus samt teamleder i AU’s kommunikationsafdeling.

Martin er uddannet diplomjournalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole samt Executive Master i Corporate Communication. Han er 42 år, gift og far til tre.

ER VORES FORBRUG AF DISTRIKSMEDIER ALDERSBESTEMT?

ER VORES FORBRUG AF DISTRIKSMEDIER ALDERSBESTEMT?

Epicent kortlægger med jævne mellemrum danskernes medieforbrug. Aktuelt er netop gennemført en sammenfattende analyse af befolkningens lokale og regionale medieforbrug fordelt på aldersgrupper:

Aldersgruppen under 30 nås lokalt og regionalt ikke mindst via radioer. Det bekræftes af resultater fra vores kædekunder, der i høj grad opnår mersalg til unge via lokal radioeksponering.

At omkring hver sjette læser af et regionalt dagblad er under 30, hænger sammen med, at de regionale dagblade på web har relativt godt fat i de yngre læsere.

Det lokale og regionale medieforbrug i den købekraftige gruppe af 30- til 60-årige svarer i høj grad til befolkningsgennemsnittets. Aldersgruppen over 60 har ikke overraskende et større forbrug af distriktsmedier end gennemsnittet.