Fra vores egen verden

Følg nyhedsflowet fra Danmarks hurtigstvoksende PR-bureau.

 

NYE PAKKER SIKRER EFFEKTIV FOREBYGGELSE OG HÅNDTERING AF KRISER

NYHEDER, Epicent

NYE PAKKER SIKRER EFFEKTIV FOREBYGGELSE OG HÅNDTERING AF KRISER

Epicents nye krisepakker indbefatter en kritisk gennemgang af mulige issues, forslag til håndtering, udarbejdelse af beredskabsplan samt årlig opdatering af jeres kriseberedskab.

Der er naturligvis mulighed for omgående hjælp, når en potentiel og akut krisesituation viser sig. Vores hotline er åben 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen og 365 dage om året.

Samtidig har vores kriseeksperter øje for potentielle historier, som hidtil ikke er kommunikeret af frygt for en boomerangeffekt. Epicent arbejder kreativt med henblik på at udnytte uforløste potentialer i jeres kommunikation.

Vi hjælper dig til hurtigt og effektivt at håndtere og potentielt afværge negativ omtale i medierne. Derfor tilbyder Epicent alle ydelser, som har relevans før, under og efter en krise. Lige fra forebyggende rådgivning og medietræning til kommunikation med alle de vigtigste stakeholders.

Efter forløbet tilbyder vi opfølgning med henblik på evaluering, læring og forandring. Eksempelvis anbefales nye tiltag for at undgå dobbeltkriser og forebygge lignende situationer i fremtiden. Dette med udgangspunkt i erfaringer fra den aktuelt opståede situation.

Kontakt os, hvis du vil vide mere.

KRISEKUNDE: VI VALGTE EPICENT GRUNDET FAGLIGHED OG ERFARING

NYHEDER, Epicent

KRISEKUNDE: VI VALGTE EPICENT GRUNDET FAGLIGHED OG ERFARING

Epicent har medarbejdere, som er specifikt uddannede i krisekommunikation. Vi har betydelig erfaring i issues management og krisehåndtering fra arbejde med nogle af Danmarks stærkeste brands, blandt andet inden for FMCG, healthcare, retailkæder og B2B.

Morten Lapholm, CEO hos KonditorBager A/S, udtaler om samarbejdet med Epicent:

 

– Vi har stor gavn af at sparre med Epicents strategiske chefrådgiver og ser frem til det fortsatte samarbejde om at skærpe og videreudvikle vores tilgang til kriseledelse. Baggrunden for valget af Epicent er høj faglighed kombineret med stor praktisk erfaring i at håndtere intern og ekstern kommunikation.

HER ER DANSKERNES 2020-FORBRUG AF DISTRIKTSMEDIER

NYHEDER, Epicent

HER ER DANSKERNES 2020-FORBRUG AF DISTRIKTSMEDIER

Epicent har netop afsluttet endnu en kortlægning af danskernes medieforbrug. Den netop gennemførte sammenfattende analyse omhandler befolkningens lokale og regionale medieforbrug fordelt på aldersgrupper.

De yngste aldersgrupper (12-24 og 25-39 år) nås lokalt og regionalt ikke mindst via radioplatformen. Disse to grupper er overrepræsenterede blandt de regionale radiostationers lyttere, mens de unge udgør en mindre del af de øvrige distriktsmediers brugere end af den totale population.

Det lokale og regionale medieforbrug i den købekraftige gruppe af 40- til 59-årige svarer i høj grad til befolkningsgennemsnittets.

Det er tydeligt, at de lokale ugeaviser fortsat har rigtig godt fat i det midaldrende segment. Billedet bekræftes af Epicents kædekunder, der ved massiv ugeaviseksponering af forbrugsgoder oplever mærkbart øget salg til målgruppen. Samtidig er det værd at bemærke, at også de regionale tv-stationer er populære i segmentet.

Aldersgruppen over 60 år har ikke overraskende et større forbrug af distriktsmedier end gennemsnittet. Segmentet er overrepræsenteret på alle medieplatforme bortset fra regionale radioer, der nyder størst popularitet blandt de unge.

Kontakt os for nærmere information.

GAZELLE FOR FJERDE ÅR I TRÆK

NYHEDER, Epicent

GAZELLE FOR FJERDE ÅR I TRÆK

Epicent har fra 2014 til 2018 mere end firedoblet bruttofortjenesten og er netop for fjerde gang kåret til Gazelle af Dagbladet Børsen. Væksten bunder i en kombination af tilfredse kunder og en aktiv salgsstrategi.

– Det handler dels om anbefalinger fra tilfredse nuværende kunder, dels vores fokus på selv at identificere og opsøge virksomheder, som kan få stor værdi af omtale i redaktionelle medier, eller som har behov for hjælp til at forebygge og håndtere shitstorms, mener CEO Christian Fink.

KØBENHAVNERKONTORET FLYTTER TIL BALLERUP

NYHEDER, Epicent

KØBENHAVNERKONTORET FLYTTER TIL BALLERUP

Epicent har netop ibrugtaget sit nye kontor på Lautruphøj i Ballerup, der ligger midt i et af Danmarks største erhvervsområder og dermed tæt på rigtig mange af vores nuværende og potentielle kunder.

– Ballerup er et perfekt udgangspunkt for fortsat vækst. Med gode parkeringsmuligheder og kort afstand til motorvej er det desuden nemt for både kunder og medarbejdere at komme til kontoret, siger CEO Christian Fink.

EPICENT ÅBNER NYT KONTOR I AALBORG

NYHEDER, Epicent

EPICENT ÅBNER NYT KONTOR I AALBORG

Vi har netop åbnet kontor på Hobrovej i Aalborgs City Syd-område. Kontoret bliver bemandet med en kombination af nye og eksisterende medarbejdere. Længst anciennitet har PR-konsulent Dennis Christensen, der har været ansat hos Epicent siden 2013. Derudover vil det nye kontor også blive benyttet som base for vores salgsteam.

– Det handler både om at styrke vores markedsandel i Nordjylland og om at rekruttere de bedst mulige medarbejdere, når vi har ledige stillinger. Vi skaber selv flere nordjyske arbejdspladser, og samtidig vil vi hjælpe nordjyske virksomheder til øget jobskabelse ved at vækste gennem effektiv kommunikation, fastslår bestyrelsesformand Jesper Christiansen.

EPICENT OPRUSTER PÅ STRATEGISK PR

Krisekommunikation

EPICENT OPRUSTER PÅ STRATEGISK PR

Henrik Engberg Johannsen, der siden 2005 har været en del af Matas’ øverste ledergruppe med ansvar for kommunikation, public affairs, CSR og regulatory affairs, starter hos Epicent Public Relations A/S.

1. marts 2018 tiltræder Henrik Engberg Johannsen som chefrådgiver i strategisk PR og public affairs med reference til Epicents direktion. Hans rolle bliver dels at styrke kerneforretningen, som er proaktive presseopgaver for større organisationer, dels at udvikle forretningsområdet Strategic PR & Public Affairs.

– Vi har de seneste år udvidet kundekredsen med en lang række af Danmarks stærkeste brands og største retailkæder. Med Henriks tunge kompetencer, store netværk og langvarige erfaring bliver vi en endnu mere attraktiv samarbejdspartner inden for blandt andet FMCG og healthcare, siger Jesper Christiansen, bestyrelsesformand hos Epicent.

Om sit jobskifte siger Henrik Engberg Johannsen:

– Jeg har været meget glad for min tid hos Matas, der er en fantastisk spændende virksomhed. Særlig lærerigt har det været at bidrage til Matas’ rejse fra frivillig kæde til at blive kapitalfondsejet i 2007 og dernæst børsnoteret i 2013. Nu er tiden inde til nye udfordringer, og jeg glæder mig til at starte i Epicent, hvor jeg vil bidrage til, at selskabet udnytter sit store potentiale og fortsætter den flotte udvikling i omsætning og omdømme.

Epicent Public Relations A/S er blandt Danmarks hurtigstvoksende bureauer. Selskabet er de seneste to år kåret til Gazelle af Dagbladet Børsen.

NY JOURNALISTISK CHEF

NYHEDER, Epicent

NY JOURNALISTISK CHEF

Epicent har ansat Martin Hagelskjær Damsgaard som Head of Operations (driftschef).

Martin kommer fra VIA University College, hvor han har været leder for et team af journalister og kommunikationsfolk.

Tidligere har han blandt andet været pressechef og kommunikationschef på Handelshøjskolen i Århus samt teamleder i AU’s kommunikationsafdeling.

Martin er uddannet diplomjournalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole samt Executive Master i Corporate Communication. Han er 42 år, gift og far til tre.

ER VORES FORBRUG AF DISTRIKSMEDIER ALDERSBESTEMT?

NYHEDER, Epicent

ER VORES FORBRUG AF DISTRIKSMEDIER ALDERSBESTEMT?

Epicent kortlægger med jævne mellemrum danskernes medieforbrug. Aktuelt er netop gennemført en sammenfattende analyse af befolkningens lokale og regionale medieforbrug fordelt på aldersgrupper.

Aldersgruppen under 30 nås lokalt og regionalt ikke mindst via radioer. Det bekræftes af resultater fra vores kædekunder, der i høj grad opnår mersalg til unge via lokal radioeksponering.

At omkring hver sjette læser af et regionalt dagblad er under 30, hænger sammen med, at de regionale dagblade på web har relativt godt fat i de yngre læsere.

Det lokale og regionale medieforbrug i den købekraftige gruppe af 30- til 60-årige svarer i høj grad til befolkningsgennemsnittets. Aldersgruppen over 60 har ikke overraskende et større forbrug af distriktsmedier end gennemsnittet.