Fra vores egen verden

Følg nyhedsflowet fra Danmarks hurtigstvoksende PR-bureau.

 

HER ER DANSKERNES 2020-FORBRUG AF DISTRIKTSMEDIER

nyheder fra epicent, NYHEDER, Epicent

HER ER DANSKERNES 2020-FORBRUG AF DISTRIKTSMEDIER

Epicent har netop afsluttet endnu en kortlægning af danskernes medieforbrug. Den netop gennemførte sammenfattende analyse omhandler befolkningens lokale og regionale medieforbrug fordelt på aldersgrupper.

De yngste aldersgrupper (12-24 og 25-39 år) nås lokalt og regionalt ikke mindst via radioplatformen. Disse to grupper er overrepræsenterede blandt de regionale radiostationers lyttere, mens de unge udgør en mindre del af de øvrige distriktsmediers brugere end af den totale population.

Det lokale og regionale medieforbrug i den købekraftige gruppe af 40- til 59-årige svarer i høj grad til befolkningsgennemsnittets.

Det er tydeligt, at de lokale ugeaviser fortsat har rigtig godt fat i det midaldrende segment. Billedet bekræftes af Epicents kædekunder, der ved massiv ugeaviseksponering af forbrugsgoder oplever mærkbart øget salg til målgruppen. Samtidig er det værd at bemærke, at også de regionale tv-stationer er populære i segmentet.

Aldersgruppen over 60 år har ikke overraskende et større forbrug af distriktsmedier end gennemsnittet. Segmentet er overrepræsenteret på alle medieplatforme bortset fra regionale radioer, der nyder størst popularitet blandt de unge.

Kontakt os for nærmere information.

GAZELLE FOR FJERDE ÅR I TRÆK

nyheder fra epicent, NYHEDER, Epicent

GAZELLE FOR FJERDE ÅR I TRÆK

Epicent har fra 2014 til 2018 mere end firedoblet bruttofortjenesten og er netop for fjerde gang kåret til Gazelle af Dagbladet Børsen. Væksten bunder i en kombination af tilfredse kunder og en aktiv salgsstrategi.

– Det handler dels om anbefalinger fra tilfredse nuværende kunder, dels vores fokus på selv at identificere og opsøge virksomheder, som kan få stor værdi af omtale i redaktionelle medier, eller som har behov for hjælp til at forebygge og håndtere shitstorms, mener CEO Christian Fink.

KØBENHAVNERKONTORET FLYTTER TIL BALLERUP

nyheder fra epicent, NYHEDER, Epicent

KØBENHAVNERKONTORET FLYTTER TIL BALLERUP

Epicent har netop ibrugtaget sit nye kontor på Lautruphøj i Ballerup, der ligger midt i et af Danmarks største erhvervsområder og dermed tæt på rigtig mange af vores nuværende og potentielle kunder.

– Ballerup er et perfekt udgangspunkt for fortsat vækst. Med gode parkeringsmuligheder og kort afstand til motorvej er det desuden nemt for både kunder og medarbejdere at komme til kontoret, siger CEO Christian Fink.

EPICENT ÅBNER NYT KONTOR I AALBORG

nyheder fra epicent, NYHEDER, Epicent

EPICENT ÅBNER NYT KONTOR I AALBORG

Vi har netop åbnet kontor på Hobrovej i Aalborgs City Syd-område. Kontoret bliver bemandet med en kombination af nye og eksisterende medarbejdere. Længst anciennitet har PR-konsulent Dennis Christensen, der har været ansat hos Epicent siden 2013. Derudover vil det nye kontor også blive benyttet som base for vores salgsteam.

– Det handler både om at styrke vores markedsandel i Nordjylland og om at rekruttere de bedst mulige medarbejdere, når vi har ledige stillinger. Vi skaber selv flere nordjyske arbejdspladser, og samtidig vil vi hjælpe nordjyske virksomheder til øget jobskabelse ved at vækste gennem effektiv kommunikation, fastslår bestyrelsesformand Jesper Christiansen.

EPICENT OPRUSTER PÅ STRATEGISK PR

Krisekommunikation

EPICENT OPRUSTER PÅ STRATEGISK PR

Henrik Engberg Johannsen, der siden 2005 har været en del af Matas’ øverste ledergruppe med ansvar for kommunikation, public affairs, CSR og regulatory affairs, starter hos Epicent Public Relations A/S.

1. marts 2018 tiltræder Henrik Engberg Johannsen som chefrådgiver i strategisk PR og public affairs med reference til Epicents direktion. Hans rolle bliver dels at styrke kerneforretningen, som er proaktive presseopgaver for større organisationer, dels at udvikle forretningsområdet Strategic PR & Public Affairs.

– Vi har de seneste år udvidet kundekredsen med en lang række af Danmarks stærkeste brands og største retailkæder. Med Henriks tunge kompetencer, store netværk og langvarige erfaring bliver vi en endnu mere attraktiv samarbejdspartner inden for blandt andet FMCG og healthcare, siger Jesper Christiansen, bestyrelsesformand hos Epicent.

Om sit jobskifte siger Henrik Engberg Johannsen:

– Jeg har været meget glad for min tid hos Matas, der er en fantastisk spændende virksomhed. Særlig lærerigt har det været at bidrage til Matas’ rejse fra frivillig kæde til at blive kapitalfondsejet i 2007 og dernæst børsnoteret i 2013. Nu er tiden inde til nye udfordringer, og jeg glæder mig til at starte i Epicent, hvor jeg vil bidrage til, at selskabet udnytter sit store potentiale og fortsætter den flotte udvikling i omsætning og omdømme.

Epicent Public Relations A/S er blandt Danmarks hurtigstvoksende bureauer. Selskabet er de seneste to år kåret til Gazelle af Dagbladet Børsen.

NY JOURNALISTISK CHEF

nyheder fra epicent, NYHEDER, Epicent

NY JOURNALISTISK CHEF

Epicent har ansat Martin Hagelskjær Damsgaard som Head of Operations (driftschef).

Martin kommer fra VIA University College, hvor han har været leder for et team af journalister og kommunikationsfolk.

Tidligere har han blandt andet været pressechef og kommunikationschef på Handelshøjskolen i Århus samt teamleder i AU’s kommunikationsafdeling.

Martin er uddannet diplomjournalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole samt Executive Master i Corporate Communication. Han er 42 år, gift og far til tre.

ER VORES FORBRUG AF DISTRIKSMEDIER ALDERSBESTEMT?

nyheder fra epicent, NYHEDER, Epicent

ER VORES FORBRUG AF DISTRIKSMEDIER ALDERSBESTEMT?

Epicent kortlægger med jævne mellemrum danskernes medieforbrug. Aktuelt er netop gennemført en sammenfattende analyse af befolkningens lokale og regionale medieforbrug fordelt på aldersgrupper.

Aldersgruppen under 30 nås lokalt og regionalt ikke mindst via radioer. Det bekræftes af resultater fra vores kædekunder, der i høj grad opnår mersalg til unge via lokal radioeksponering.

At omkring hver sjette læser af et regionalt dagblad er under 30, hænger sammen med, at de regionale dagblade på web har relativt godt fat i de yngre læsere.

Det lokale og regionale medieforbrug i den købekraftige gruppe af 30- til 60-årige svarer i høj grad til befolkningsgennemsnittets. Aldersgruppen over 60 har ikke overraskende et større forbrug af distriktsmedier end gennemsnittet.