Følg nyhedsflowet fra Danmarks hurtigstvoksende PR-bureau.
Nedlukningen sidste år betød, at firmaet midlertidigt måtte sætte sin vækststrategi på standby. Ifølge bureaudirektør Martin Hagelskjær Damsgaard har salget til både nye, eksisterende og tidligere kunder siden starten af 2021 imidlertid været større end forventet. Den positive udvikling har ført til ansættelse af tre nye specialister.
Simon Karsø (i midten) er ansat som PR-konsulent på Epicents kontor i Aarhus. Med en baggrund som kommunikationschef hos NRGI-koncernen og eBay Classifieds Denmark, der ejede DBA og Bilbasen, har han omfattende erfaring med strategisk pressearbejde og et stærkt netværk af redaktionelle kontakter hos både masse- og nichemedier. Simon er 48 år og kandidat i medievidenskab fra Aarhus Universitet. Han bor i Tranbjerg.
Janni Kehlet (til venstre) er ansat som PR-konsulent på Epicents kontor i Aarhus. Siden karrieren startede som tilrettelægger for tv-programmer som Natholdet, Masterchef og Go’ Morgen Danmark, er CV’et beriget med jobs som journalist for Politikens Lokalaviser, som kommunikationsmedarbejder på et galleri samt som content- og tekstforfatter på flere bureauer. Janni er uddannet journalist fra DMJX og bor i Rønde med sin søn.
Dennis Holdgaard (til højre) er ansat som kontaktchef. I rollen skal han sætte yderligere fart på bureauets kundetilgang inden for alle segmenter, herunder ikke mindst kæder over hele Danmark. Dennis Holdgaard har langvarig erfaring med salg af marketingløsninger fra nogle af landets største mediehuse, heriblandt Jysk Fynske Medier, JP/Politikens Hus og North Media. Han er 46 år og bor i Auning med sin kone og deres søn.
Martin Hagelskjær Damsgaard, der i 2016 blev ansat som driftschef i Epicent, er udnævnt til bureaudirektør.
Han er uddannet journalist og Executive Master i Corporate Communication med mange års ledererfaring inden for PR og kommunikation fra blandt andet AU og VIA University College og har været pressechef ved Handelshøjskolen i Aarhus.
Martin er 46 år og bor i Hørning ved Skanderborg med sin kone og deres tre børn.
Jesper Schmidt Arenkiel startede hos Epicent i 2019 og blev efterfølgende ansat som assistent i den journalistiske afdeling. Nu er han forfremmet til Business Support Executive.
Han er cand.mag. i engelsk fra Aarhus Universitet og bor i Skejby med sin kæreste.
Epicents nye krisepakker indbefatter en kritisk gennemgang af mulige issues, forslag til håndtering, udarbejdelse af beredskabsplan samt årlig opdatering af jeres kriseberedskab.
Der er naturligvis mulighed for omgående hjælp, når en potentiel og akut krisesituation viser sig. Vores hotline er åben 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen og 365 dage om året.
Samtidig har vores kriseeksperter øje for potentielle historier, som hidtil ikke er kommunikeret af frygt for en boomerangeffekt. Epicent arbejder kreativt med henblik på at udnytte uforløste potentialer i jeres kommunikation.
Vi hjælper dig til hurtigt og effektivt at håndtere og potentielt afværge negativ omtale i medierne. Derfor tilbyder Epicent alle ydelser, som har relevans før, under og efter en krise. Lige fra forebyggende rådgivning og medietræning til kommunikation med alle de vigtigste stakeholders.
Efter forløbet tilbyder vi opfølgning med henblik på evaluering, læring og forandring. Eksempelvis anbefales nye tiltag for at undgå dobbeltkriser og forebygge lignende situationer i fremtiden. Dette med udgangspunkt i erfaringer fra den aktuelt opståede situation.
Kontakt os, hvis du vil vide mere.
Epicent har fra 2014 til 2019 mere end syvdoblet bruttofortjenesten og blev i efteråret 2020 for femte gang kåret til Gazelle af Dagbladet Børsen.
Epicent har medarbejdere, som er specifikt uddannede i krisekommunikation. Vi har betydelig erfaring i issues management og krisehåndtering fra arbejde med nogle af Danmarks stærkeste brands, blandt andet inden for FMCG, healthcare, retailkæder og B2B.
Morten Lapholm, CEO hos KonditorBager A/S, udtaler om samarbejdet med Epicent:
– Vi har stor gavn af at sparre med Epicent og ser frem til det fortsatte samarbejde om at skærpe og videreudvikle vores tilgang til kriseledelse. Baggrunden for valget af Epicent er høj faglighed kombineret med stor praktisk erfaring i at håndtere intern og ekstern kommunikation.
Epicent har netop afsluttet endnu en kortlægning af danskernes medieforbrug. Den netop gennemførte sammenfattende analyse omhandler befolkningens lokale og regionale medieforbrug fordelt på aldersgrupper.
De yngste aldersgrupper (12-24 og 25-39 år) nås lokalt og regionalt ikke mindst via radioplatformen. Disse to grupper er overrepræsenterede blandt de regionale radiostationers lyttere, mens de unge udgør en mindre del af de øvrige distriktsmediers brugere end af den totale population.
Det lokale og regionale medieforbrug i den købekraftige gruppe af 40- til 59-årige svarer i høj grad til befolkningsgennemsnittets.
Det er tydeligt, at de lokale ugeaviser fortsat har rigtig godt fat i det midaldrende segment. Billedet bekræftes af Epicents kædekunder, der ved massiv ugeaviseksponering af forbrugsgoder oplever mærkbart øget salg til målgruppen. Samtidig er det værd at bemærke, at også de regionale tv-stationer er populære i segmentet.
Aldersgruppen over 60 år har ikke overraskende et større forbrug af distriktsmedier end gennemsnittet. Segmentet er overrepræsenteret på alle medieplatforme bortset fra regionale radioer, der nyder størst popularitet blandt de unge.
Kontakt os for nærmere information.
Epicent har i løbet af fem år mere end firedoblet bruttofortjenesten og blev i efteråret 2019 for fjerde gang kåret til Gazelle af Dagbladet Børsen.
Epicent har netop ibrugtaget sit nye kontor på Lautruphøj i Ballerup, der ligger midt i et af Danmarks største erhvervsområder og dermed tæt på rigtig mange af vores nuværende og potentielle kunder.
Ballerup er et perfekt udgangspunkt for fortsat vækst. Med gode parkeringsmuligheder og kort afstand til motorvej er det desuden nemt for både kunder og medarbejdere at komme til kontoret.